Rabu, 26 September 2012

UiTM dihatiku..

Aku masuk uitm seawal usia 18 thn. Masa tu mana ada matrik2 nih. Terus degree plak tu! Hebat ke? hehe..nnti sambung dlu cerita..

Pernah menyimpan cita-cita untuk menjadi seorang arkitek. Tak tau macamana timbul minat tu. Yang aku tau, aku nak mencuba benda yang lain dari akak2 aku. hehe..

Aku berjaya diterima sebagai pelajar seni bina. Diploma-4 tahun. Saat2 awal di uitm mmg mencabar. Maklum lah, tak pernah berjauhan dari mak dan encik.. tapi, aku beruntung sbb ada kakak dan abg ipar yang byk membantu.
Simbiosis ~~ pernah disini   Terima kasih

Namun, atas2 sebab tertentu, aku terpaksa menukar kursus ke Senilukis dan Senireka, setelah 2 tahun di seni bina. Sedih sangat masa tu. Sedih sebab terpaksa melupakan cita2, sedih sebab menghampakan keluarga, sedih sebab meninggalkan kawan2.
kat sini... :P


Senilukis dan Senireka. Pembelajaran diteruskan. Banyak pertolongan dari keluarga yang tak terbalas dari mereka. hanya ucapan terima kasih yang dapat aku ucapkan. Di sini, aku pernah berjaya mendapat anugerah dekan.Alhamdulillah.Uitm aku tinggalkan dengan seribu kenangan..

Hari ini, aku menjadi seorang aku hasil dari pendidikan yang aku terima di Uitm (salah satu darinya) Aku bermastautin di Uitm Shah Alam selama 6 tahun. Shah Alam dah jadi tempat kedua aku selepas BP masa tu. Oh, sungguh banyak kenangannya..

Aku rindu saat2 itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan